VAN BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU
KONKORDATO KOMİSERLİĞİ BAŞVURU SONUÇLARI

    T.C.
   VAN
      BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU


2020 YILI KONKORDATO KOMİSERLİĞİ BAŞVURULARINA İLİŞKİN DUYURU


 1. 30/01/2019 tarihli ve 30671 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik" konkordato komiseri olabilme şartlarını saymıştır. Aynı Yönetmeliğin 18. maddesi ise listeye kayıt için başvuruyu belirtmiştir. Bununla birlikte 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu'nun 290. maddesinde konkordato komiserlerinin, bilirkişilik bölge kurulları tarafından oluşturulan komiser listesinden seçileceği hüküm altına alınmıştır.

2. Söz konusu düzenlemeler doğrultusunda, Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığı'nın 17/09/2020 tarihinde internet sitesinde yayımladığı "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul Ve Esaslarına İlişkin Duyuru" ile belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda 28 Eylül - 20 Ekim 2020 tarihleri arasında e-devlet sistemi üzerinden konkordato komiserliği yapmak isteyenlerin başvuruda bulunabilecekleri belirtilmiştir.

3. Daire Başkanlığı tarafından yapılan bu duyuruda Konkordato Komiserliği Ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'teki düzenlemeler dikkate alınarak konkordato komiserinde bulunması gereken şartlar belirtilip, başvuru usulü ve başvuruya eklenecek belgeler de ilan edilmiştir. Ayrıca başvurunun nasıl yapılacağını gösterir başvuru klavuzu ile imzalanıp başvuruya eklenmesi gereken beyanname de duyuru ekinde ilan edilmiştir. Yapılan duyuru üzerine, belirtilen tarihler arasında Bilirkişilik Bölge Kurulları tarafından konkordato komiseri olmak isteyenlerin başvuruları alınmıştır.

4. Alınan başvurular Bilirkişilik Daire Başkanlığı tarafından yayımlanan "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru" ile ekinde yer alan Ek-1 (Başvuru Klavuzu) ve Ek-2 (Beyanname) dikkate alınarak Kurulumuz tarafından ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Buna göre, usulüne uygun başvuru formu doldurulduktan sonra duyuruda ilan edilen belgelerin ibraz edilip edilmediği belirlenmiş ve bu kapsamda,
a-Lisans diplomasının aslı veya onaylı örneğinin,
b-Duyurunun “Başvuru şartları” bölümünün (ç), (d), (e), (f) ve (g) bentlerinde gösterilen engellerin kendisinde bulunmadığına dair duyuru Ek-2 de yer alan beyannamenin,
c-En az beş yıllık mesleki tecrübesini gösterir belgenin (görev belgesi, mesleki faaliyet belgesi, uzmanlık belgesi vb.),
d-Konkordato komiserliği temel eğitimi katılım belgesinin sisteme okunaklı bir şekilde kayıt edilip edilmediğine bakılmıştır.

5. İlgililerin başvuru formunda belirttikleri uzmanlık alanları doğrultusunda öncelikli olarak sunmuş oldukları öğrenim belgeleri, disiplin yönünden meslekten veya memuriyetten çıkarılıp çıkarılmadıkları, sanat icrasından veya mesleki faaliyetten yasaklı bulunup bulunmadıkları, fiilen yürütmekte oldukları mesleğinin ilgili mevzuatında komiserliği yürütmesine engel bir hüküm bulunup bulunmadığı, asgari 5 yıllık mesleki çalışma süresini tamamlayıp tamamlamadıkları, komiserlik eğitimini alıp almadıkları ve eğitimin Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik ve Konkordato Temel Eğitiminin Usul ve Esaslarına ilişkin 26/06/2019 tarih ve 171 sayılı Genelgeye uygun olup olmadığı, adli sicil yönünden engel suçlardan sabıkalı olup olmadıkları hususları da dikkate alınarak başvurular irdelenmiştir.


6. Yapılan tespitler ve tüm konkordato komiseri adaylarının evrakının ayrı ayrı incelenmesi neticesinde; başvurularında, sayılan belgeleri eksiksiz olarak ibraz ettikleri anlaşılan, yapılan araştırma neticesinde de konkordato komiseri olmak için Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'te aranan tüm niteliklere haiz olduğu belirlenen kişilerin başvurularının kabulünün uygun olacağı değerlendirilmiş olup, Kurulumuz tarafından karar altına alınmıştır.

7. Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığının 17/09/2020 tarihinde internet sitesinde yayımladığı "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru"ya aykırı olarak e-imzasız veya m-imzasız başvuru formu ile yapılan başvuruların usulüne uygun bir başvuru olmaması nedeniyle Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 18. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddi değerlendirilmiştir.

8. "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru"nun "Başvuruya Eklenecek Belgeler" bölümünün 3. maddesinde; "İlgili mevzuatta ayrıca bir eksiklik ilanı düzenlenmediğinden, başvuruda aranan bilgi ve belgelerin tam, eksiksiz ve okunaklı bir şekilde Sisteme yüklenmesine dikkat edilmesi gerekmekte olup eksik bilgi ve belgelerle yapılan başvurular Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmeliğin 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası gereği reddedilecektir." şeklindeki açıklama dikkate alınarak, başvurularında daha önce sayılan belgeleri eksiksiz olarak ibraz etmeyen kişilerin başvuruları reddedilmiştir.

9. Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 4. maddesinin 1. fıkrasının c bendinde belirtilen  "...beş yıldan az olmamak üzere mesleki tecrübeye sahip bulunmak." şeklindeki düzenleme ve "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru"nun "Başvuruya Eklenecek Belgeler" bölümünün 1. maddesinin c bendinde; "En az beş yıllık mesleki tecrübesini gösterir belge (görev belgesi, mesleki faaliyet belgesi, uzmanlık belgesi vb.)." şeklindeki açıklama dikkate alınarak, en az beş yıllık mesleki tecrübesini gösterir belgesi bulunmayan veya en az beş yıllık mesleki tecrübeye sahip olmayan kişilerin başvurularının Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 18. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddi gerekmiştir.

10. Henüz mahkum olunmasa dahi "Rüşvet Alma ve Verme, İhaleye Fesat Karıştırma, Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma vb." suçlardan kovuşturması bulunduğu anlaşılan kişilerin başvurularının, söz konusu suçların, Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 4. maddesinin 1. fıkrasının ğ bendinde ve "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru"nun "Başvuru Şartları" bölümünün 1. maddesinin ğ bendinde belirtilen suçlar arasında sayıldığı anlaşılmakla ve fiillerin niteliği itibariyle konkordato komiserliği ile bağdaşmayacağı  değerlendirilmekle reddinin uygun olacağı düşünülmüştür.

11. Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığının 30/10/2020  tarih ve E-51376050-650.02.146.2020-397/26076  sayılı yazısı ile Daire Başkanlığının 11/12/2020  tarih ve E-51376050-650.02.63.2020-474/31537 sayılı yazısı ekindeki Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğü'nün 08/12/2020 tarih ve E-64913683-045.02-2776038 sayılı 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışanların ikinci görev yasağı nedeniyle konkordato komiserliği yapamayacakları yönündeki görüş yazısı ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu'nda devlet memurlarının konkordato komiserliği yapabilmelerine dair özel bir düzenlemenin bulunmadığının, Konkordato Komiserliğinin de, devlet memuru olarak çalışanlara ikinci görev olarak verilebilecek istisnai hizmetler arasında yer almadığının anlaşılması karşısında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalışan kişilerin başvurularının hem bu gerekçe ile hem de var ise belirtilen diğer eksiklikler nedeniyle reddi değerlendirilmiştir.

12. "Konkordato Komiserliği Başvuru Usul ve Esaslarına İlişkin Duyuru"nun "Başvuru Şartları" bölümünün 3. maddesinde; "30/01/2019 tarihli ve 30671 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmeliğin Geçici 1 inci maddesine göre Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği 30 Ocak 2019 tarihinden önce alınan komiserlik eğitimleri, listeye kayıt için yapılacak başvurularda dikkate alınmayacaktır." şeklindeki açıklama uyarınca, başvurularında 30 Ocak 2019 tarihinden önce alınan komiserlik eğitimi belgesini ibraz eden kişilerin başvuruları Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 18. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddedilmiştir.

13. Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 4. maddesinin 1. fıkrasının d bendinde belirtilen "..Son üç yıl içinde görevin gerektirdiği özen yükümlülüğüne uymadığından dolayı komiserlik görevine son verilmemiş olmak." şeklindeki düzenleme uyarınca  son üç yıl içinde görevin gerektirdiği özen yükümlülüğüne uymadığı gerekçesiyle komiserlik görevine son verilerek mahkemesince Bölge Kurulumuza bilgi verilen kişilerin başvurularının Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 18. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddinin uygun olacağı değerlendirilmiştir.

14. Başvuruları kabul edilen  kişilerin bir kısmının başvuru formunda birden fazla uzmanlık alanı yazdıkları ancak yazdıkları bazı uzmanlık alanlarında listeye kayıt için aranan şartları taşımadıkları anlaşılmakla, bu kişilerin yalnızca belirtilen uzmanlık alanlarından başvuruları kabul edilmiştir.

15. Kamu Gözetimi ve Muhasebe Standartları Kurumu tarafından yetkilendirilmiş faal bağımsız denetçi olup konkordato komiser listelerinde yer almak isteyen ve öncelikle Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumundan talepte bulunan, ayrıca başvuru tarihleri arasında sisteme giriş yaparak başvuru formlarını oluşturarak kayıt için gerekli adımları tamamlayanların başvurularının, Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığı aracılığı ile Bölge Kurulumuza gönderildiği anlaşılmakla, bu kapsamda Kurulumuzca bağımsız denetçilerin, faal/gayri faal durumu, bağımsız denetçi belgesini aldığı ve sicile kaydedildiği tarih, hakkında disiplin yaptırımı uygulanıp uygulanmadığı ve komiserlik için diğer şartlara haiz olup olmadıkları yönünden nihai değerlendirme yapılarak başvuruları ayrı ayrı incelenmiş olup, değerlendirmeler bu kapsamda yapılmıştır.

16. Başvurularında istenilen tüm belgeleri eksiksiz olarak ibraz ettikleri anlaşılan, yapılan araştırma neticesinde de konkordato komiseri olmak için Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'te aranan tüm niteliklere haiz olduğu belirlenen kişiler Konkordato Komiserliği ve Alacaklılar Kuruluna Dair Yönetmelik'in 18. maddesinin 3. fıkrası uyarınca üç yıllığına konkordato komiserliği listesine kayıt edilmişlerdir.

17. Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü Bilirkişilik Daire Başkanlığı tarafından yapılan duyuruda da belirtildiği üzere başvurunun kabulüne veya reddine ilişkin karar Van Bilirkişilik Bölge Kurulu internet sitesinde yayımlanmak suretiyle duyurulmuş olup, ilan tebliğ hükmünde olduğundan ayrıca fiziki veya elektronik yolla bir tebligat yapılmayacaktır.

18. Konkordato Komiserliği başvurusuda bulunan  kişiler sonuçlarını  TC. Kimlik Numarası Sorgulama yöntemiyle öğrenebileceklerdir.

19. Başvuruları reddedilen ilgililer iş bu karara karşı 2577 İdari Yargılama Usulü Kanunu (İYUK)'nun 11. maddesi uyarınca internet sitemizde yapılan tebliğ mahiyetindeki duyuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Adalet Bakanlığı aleyhine Van İdare Mahkemesine idari dava açabilecekleri gibi, idari dava açmadan önce yine aynı sürede idari işlemin kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması için Van Bilirkişilik Bölge Kurulu'na UYAP üzerinden başvuruda bulunulabilecektir.


TEBLİĞ MAHİYETİNDE İLANEN DUYURULUR.

 

BAŞVURU SONUÇ SORGULAMA.